Jos sijoitat somemarkkinointiin 200e. Saat sieltä suoraan takaisin 200e yhden uuden asiakkaan tekemän kaupan myötä. Onko markkinointi siis ollut täysin turhaa ajanhukkaa? Et voittanut mitään eikä pikavoittoa tullut..

Vai onko sillä arvoa, että mainoksesi on nähnyt esim. 20 000 ihmistä, joista vaikka 300 on kiinnostuttuaan klikannut mainostasi tutustuakseen yritykseesi/tuotteeseesi/palveluusi tarkemmin ja ehkä tulee asiakkaaksesi vasta myöhemmin?

Tämä on hypoteettinen keskustelu, minkä kävin asiakkaani kanssa hiljattain.

Oma vastaukseni on selkeä, mutta mietin miten tiukassa on se ajattelumalli, jossa markkinointia ajatellaan vain kertarykäisynä ja pikavoittojen metsästyksenä... Ja mitataan vain suoraan välittömästi kampanjan myötä tulleina euroina. Sitten jos ei tulekaan suoraan viivan alle isosti rahaa niin ajatellaan, että ei kannata markkinoida.