Hakukone-
mainonta

Hakukonemainonta on tehokas tie asiakkaiden löytämiseen


Hakukonemainonta, eli SEM (Search Engine Marketing), on yksi tehokkaimmista tavoista houkutella uusia asiakkaita suoraan verkkosivustollesi. Jos etsit tapaa lisätä näkyvyyttäsi ja kasvattaa myyntiäsi, hakukonemainonta on ratkaisu, joka tuottaa tuloksia. 
 

 

Miksi hakukonemainontaa kannattaa tehdä?


Hakukonemainonta tavoittaa ihmiset juuri silloin, kun he etsivät tuotteitasi tai palveluitasi ja ovat todennäköisesti valmiita ostoksille.

 

Toisin kuin orgaaninen hakukoneoptimointi, hakukonemainonta tuottaa tuloksia nopeasti ja tehokkaasti. Hakukonemainontaa kannattaakin erityisesti käyttää silloin, kun orgaaninen näkyvyys ei ole vielä ehtinyt kivuta hakutulosten kärkisijoille.
 

Voit määrittää tarkkaan, kuinka paljon haluat käyttää mainontaan ja maksaa vain, kun joku klikkaa mainostasi. Tässä toki vaikuttaa paljon, millä alalla toimit ja kuinka kilpailtu kyseinen hakusana on. Kilpaillut hakusanat ovat myös kalliimpia. Näin ollen budjetin/hintatarjouksen on oltava riittävä mainoksen esiin saamiseksi.

 

Avainsanatutkimus kaiken avaimena


Hakusanoja tutkiessa tunnistamme ja analysoimme ne avainsanat ja lauseet, joita asiakkaasi käyttävät etsiessään tuotteitasi tai palveluitasi. Käytämme mm. Googlen omaa avainsanasuunnittelijaa työkaluna tässä projektissa. 

Kampanjan suunnittelu, rakentaminen ja optimointi

 

 

Kampanjat on syytä rakentaa huolella. Budjetin määrittäminen, mainosryhmien luonti ja mainosten kohdistus juuri oikealle yleisölle on tärkeää. Tämä varmistaa, että saat parhaan mahdollisen tuoton sijoituksellesi.


Mainosten on oltava houkuttelevia ja informatiivisia, jotka saavat potentiaaliset asiakkaasi klikkaamaan. Tekstin tulee olla napakkaa, selkeää ja myyvää, jotta se houkuttelee kävijät tutustumaan tarjontaasi.

Mainosten suoriutumista on syytä seurata säännöllisesti. Mainoksia, avainsanoja ja budjettia kannattaa seurata ja optimoida, jotta kampanjasi toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Myös hakusanat kannattaa tarkistaa, siellä voi olla esim. laajan vastaavuuden avainsanoissa sellaisia hakuja, jotka ei ole toivottuja mainosten näyttämisen kannalta. Tällöin kyseiset sanat / lauseet voidaan muuttaa negatiivisiksi avainsanoiksi, jolloin vastaavalla haulla mainoksesi ei enää näy.

 

Raportointi ja seuranta

 

Toimitamme Sinulle sovituin väliajoin raportit kampanjasi suoriutumisesta. Analysoimme tulokset ja teemme tarvittavat muutokset kampanjan parantamiseksi sovitusti. Näin varmistamme, että saat parhaan mahdollisen tuloksen.

Ota siis yhteyttä niin käynnistetään Sinullekin mainonta hakukoneessa!