"Googlen ykkössivulla on oltava, jos haluaa kenenkään eksyvän sivustolle"
Vai muistatko itse selanneesi useinkin hakutuloksia kakkossivulta?
Hakukoneoptimoinnilla tavoitellaan parempaa sijoitusta hakukoneiden näkyvyydessä. Lienee selvää, että mitä ylempänä hakutuloksista löydät oman sivusi, sitä enemmän sivustollesi liikennettä tulee. Liikenne taas tarkoittaa potentiaalisia asiakkaita tutustumassa yrityksesi tarjontaan.
Pelkkä optimointi ei tietenkään riitä, vaan myös kotisivut täytyy olla sisällöltään ja käytettävyydeltään nykyaikaiset ja myyvät.
Kaikki lähtee liikkeelle avainsanatutkimuksesta
Hakusanoja tutkiessa tunnistamme ja analysoimme ne avainsanat ja lauseet, joita asiakkaasi käyttävät etsiessään tuotteitasi tai palveluitasi. Käytämme mm. Googlen omaa avainsanasuunnittelijaa työkaluna tässä projektissa.
Pelkkä hakusanojen viljely joka kohtaan ei suinkaan tee autuaaksi vaan sivustolla täytyy löytyä laadukasta ja informatiivista sisältöä, joka vastaa asiakkaidesi kysymyksiin ja tarpeisiin. Esimerkiksi blogikirjoitukset, artikkelit, oppaat ja muut sisältömuodot.